torsdag 7 augusti 2008

The Dark Knight

Igår blev det bio! Denna gång tillsammans av N. Vi valde mellan ett par olika filmer, men tillslut blev det "The Dark Knight". Jag hade inte sett någon Batman film tidigare och jag brukar inte kolla på den typen av film så ofta, men N trodde den var bra så jag hängde på. Och vilken tur att jag gjorde det! Det bästa jag sett på länge!

Brottslingen som kallar sig Jokern härjar i Gotham och Bruce Waynes hemliga alter ego, Batman tar hjälp av James Gordon och Harvey Dent för att fånga honom.

"Why so serious?"

Innan jag såg filmen visste jag inte direkt vem Heath Ledger var. Jag visste bara att han hade dött tidigare i år. Efter att ha sett filmen kan jag bara säga att det är väldigt synd. Han är en fantastisk skådespelare och det är otroligt synd att man inte kommer få se mer av honom. Han spelade Jokern så otroligt bra! Otäck, men ändå otroligt härlig! Jag tyckte att det var lite Johnny Depp och hans karaktär Jack Sparrow över Heath's sätt att spela Jokern.

Det ända jag kan säga är: otroligt bra film! Den hade lite av varje och var spännande utan att vara blodig, vilket jag gillar. Har du inte sett den kan jag verkligen rekomendera att göra det. Extra kul att se den på bio, lite mer effekt då. Ska man betygsätta så får den absolut 5 av 5!

Den varade i 2tim och 32min och är tillåten från 15år.

Inga kommentarer: