måndag 11 augusti 2008

Modeillustrationer

Igår regnade det hela dagen ungefär. Det känns tyvärr som om hösten redan är på väg. Det blir nog till att börja med vantar i augusti i år igen.

Pga regnet så var jag inne nästan hela förmiddagen och satt och kollade igenom lite grejer när Lovisa Burfitt's härliga modeillustrationer dök upp. Jag vet inte riktigt varför men jag har alltid tyckt om den typen av konst. Efter ett tag bestämde jag mig för att testa att göra något liknande. Jag lyckades väl lite si så där, men det var faktiskt riktigt kul. Det var nog nästan första gången jag inte använde blyerts först. Jag brukar alltid göra det annars så att det går att sudda om det blir fel, men det gick bra utan. Efter ett tag gav jag upp och började kladda med akvarell i stället.

Detta (nedanför) var nog det som blev bäst. Ingen modeillustration, I know. Jag vet inte riktigt vad det kan kallas, haha! Men det blev ganska lyckat och det var superkul att göra!

Nästa projekt blir Johnny Depp med färgpennor. Jag har hunnit testa det en del nu, och jag tycker det är jättekul fast det är svårt att få samma "känsla" på teckningen som man får av blyerts. Blyerts är fortfarande bäst :)

1 kommentar:

Mona sa...

Tjusig bild. Synd bara att den inte går att få upp i större format.