lördag 15 augusti 2009

anywhere i lay my head

Lyssnar på: "Fawn" - Scarlett Johansson

Kollade runt lite på Spotify och av någon anledning kom jag in på Scarlett Johansson. Ja just det, skådespelerskan. Klickade på en låt och började lyssna och blev glatt överraskad. Det är faktiskt ganska bra! Speciellt låten "anywhere I lay my head" och "falling down". Hennes röst ligger på en jämnnivå med musiken på något sätt. Det blir lite udda, men på ett bra och behagligt vis. Värt att lyssna på? Absolut!

Igår var jag på bio. Det blev "Harry Potter och halvblodsprinsen." Jag har precis läst ut Fenixorden, den som var på bio innan och jag måste säga att Halvblodsprinsen (filmen) var mycket bättre än Fenixorden. Fenixorden var jättekonstig. Det hände ju inget förrens i slutet. Så när man väl kände att, ja nu kommer filmen igång då var den ju slut och folk började resa sig. Boken var dock helt okej, även att 1001 sidor var lite i längsta laget.

Nu ska jag läsa ut "revolutionary road" och sen blir det antingen en bok av Paulo Coelho, vars böcker alltid får en att tänka till, eller blir det "en dramatikers dagbok" av Lars Noren. Jag får se helt enkelt! Nästa inplanerade biobesök blir "Brustna omfamningar" med Penelope Cruz.

Inga kommentarer: