måndag 8 september 2008

Arkitekt?

Beställde ett par böcker för lite sen så nu är jag inne i en läs-period igen. För tillfället läser jag Stephen King's "Allt kan hända". Det är en samling av fjorton olika noveller. Hitills är den ganska bra. Inte jättespännande, men en helt okej bok i alla fall. Snart ska jag börja på "Steget efter" av den bästa författaren som finns, Henning Mankell. Han har gjort otroligt många bra böcker! Mina favoriter är än så länge "Kennedys hjärna" och "Brandvägg". Boken "Danslärarens återkomst" är också bra, fast med lite väl... detaljerade och ingående beskrivningar om tortyr enligt mig. Men klart värd att läsa!

Snart är det dags att börja fundera på gymnasium. Jag vet lite si så där vad jag skulle kunna tänka mig men det är mycket som ska stämma. Jag funderar på något som har med bild/konst/design att göra, efter som jag tycker det är bland det roligaste som finns. Samtidigt vet jag inte vilket yrke som skulle passa om jag går till exempel estetisk-bild. Många har föreslagit arkitekt (jag hade en rita-hus-24timmar-om-dygnet-period för ungefär 2 år sedan, haha), men jag vet inte. I bland är det väl kul att rita hus och kolla på byggnader, så jag kan inte säga att jag inte är intresserad av arkitektur, men samtidigt vill jag ha något med mer "bredd" på något sätt. Ha en möjlighet att rita mer än bara hus, att vara kreativ, testa nya saker. Just nu har jag inte så mycket mer än "jag gillar att rita..." att gå på i mitt val av gymnasium. Tur att det är ett tag tills man ska välja ;)

Såg just en andra trailer för "Quantum of solace". Ser fram emot premiären!



Nu ska jag äta och snart är det träning!

Inga kommentarer: