söndag 21 september 2008

Stress

I går hade jag karateträning på morgonen. So-läxa och städning på förmiddagen. Styrketräning och matte- och svenskaläxa på eftermiddagen. Gick en runda på kvällen. Ritade till klockan 24.00. Så idag var det skönt att äntligen kunna sova ända till elva :)

Jag vet inte. Förmodligen är jag inne i någon slags period som förhoppningsvis snart går över, men just nu går allting fel. Det är mycket som händer just nu. Skola, begravning, prov, kompisar... stress. Får hoppas att det lugnar ner sig snart. Får ta och göra något åt det innan det blir som förra gången.

Jag satt uppe och ritade igår kväll. Det var kul, det är det alltid, men just nu har allt jag gör en tendens till att bli fult, tråkigt eller konstigt. Jag började på ett "porträtt" av Laila Bagge men det är inte likt överhuvudtaget. Ögonen och munen är konstiga, ögonbrynen ojämna och skuggningen inte bra. Jag får se hur det blir när jag har lagt på lite mer. Å andra sidan, om ens inställning är "det här kommer bli dåligt" redan innan man börjat är det ju kanske inte så konstigt om resultatet blir det. Jag får försöka göra något åt det också.

Laila Bagge

Nu ska jag ut och gå en runda och inte tänka på någonting alls!

Inga kommentarer: